Lékařská pohotovostní služba v Nemocnici Valašské Meziříčí
4.7.2019
Doba dovolených a letních prázdnin je tradičně obdobím, kdy více lidí vyhledává lékařskou pohotovostní službu (LPS). Přinášíme Vám proto krátký souhrn toho, jak je tato služba zajištěna v našem regionu.
Kdy vyhledat pohotovost a kde ji najít
V Nemocnici Valašské Meziříčí najdou lidé lékařskou pohotovostní službu (LPS) v prostorách interní příjmové ambulance ve všední dny v době od 17.00 do 20:00 hodin a o víkendech a státních svátcích od 8.00 do 20.00 hodin.
Pohotovostní služba je určena pacientům, u kterých dojde k náhlé změně zdravotního stavu nebo zhoršení průběhu onemocnění během 24 hodin mimo běžné ordinační hodiny lékařů. Slouží tedy k ošetření neodkladných stavů, které není možno odložit do doby pravidelného provozu ordinací praktických lékařů. Také rozsah pohotovostních služeb odpovídá zdravotnickým službám poskytovaných praktickým lékařem. „Příkladem může být horečka nereagující na běžné léky s paracetamolem. Bolesti žaludku vzniklé dietní chybou nereagující na léky uklidňující žaludek, bolesti zad bez efektu na běžná analgetika či průjmy, které neustupují ani po užívání léčiv,“ upřesňuje ředitel Nemocnice Valašské Meziříčí MUDr. Martin Hrabovský, MBA s tím, že častými návštěvníky lékařské pohotovosti jsou lidé, kteří přicházejí se žaludečními potížemi, žlučníkovými kolikami, bolestmi v krku, chřipkou apod.
Zneužívání pohotovostní služby
Služba naopak není určená pro běžné vyšetřovací nebo léčebné výkony. V případě, kdy zdravotní potíže nejsou akutní a nezhoršují se, by se měli lidé obrátit na svého praktického lékaře v běžnou pracovní dobu. „Bohužel se najde stále mnoho lidí, kteří pohotovostní službu zneužívají. Několikrát do týdne k nám do nemocnice přicházejí pacienti v nočních hodinách s potížemi, které by mohli pohodlně vyřešit v běžnou pracovní dobu ordinací nebo bez nutnosti návštěvy lékaře. Ve dvě ráno například přijdou k vytažení klíštěte nebo se zvýšenou teplotou, aniž by si vzali jakýkoliv běžně dostupný lék na snížení teploty,“ upozorňuje MUDr. Martin Hrabovský na fakt, že bezohledných lidí, kteří od zdravotníků očekávají nonstop servis i v případě neakutních potíží, přibývá.
Pohotovostní službu zajištuje Nemocnice Valašské Meziříčí na podkladě smlouvy se Zlínským krajem prostřednictvím lékařů interního oddělení. „Mimo vyhrazenou ordinační dobu pohotovosti se službu konající lékaři věnují pacientům na lůžku či pacientům, kteří přicházejí na interní příjmovou ambulanci s náhle vzniklými obtížemi interního charakteru, například dušností, bolestmi na hrudníku a jinými potížemi, které pacienta potencionálně ohrožují na životě. V případě ohrožení života se na nemocnici mohou lidé samozřejmě obracet v kteroukoliv hodinu, nejvhodnějším řešením je v těchto případech zavolat záchrannou službu,“ uzavírá ředitel Hrabovský.
Zpět
Kontakt pro média
Mgr. Radka Miloševská
tisková mluvčí AGEL
press@agel.cz
Kontakt neslouží k objednávání pacientů na vyšetření, očkování a výdeji výsledků vyšetření
Kontakty na veškeré společnosti skupiny AGEL najdete v sekci Společnosti skupiny AGEL