Logo

PARTNER VAŠEHO ZDRAVÍJsme součástí skupiny AGEL, největšího soukromého poskytovatele zdravotní péče ve střední Evropě.

Rychlý kontakt

+420 571 758 111

O nemocnici

Každý pracovní den je pro mě výzvou a odpovědností zajistit bezproblémový chod celé nemocnice, říká správce Libor Zetek

19.7.2023

Nemocnice a její chod není jen o zdravotnickém personálu, který se stará o pacienty na ambulancích a lůžkových odděleních. Neméně důležitou činnost zde vykonávají i pracovníci, kteří si plní úkoly i v nezdravotnickém provozu. Jaké to jsou úkoly a jak velká je rozmanitost těchto prací nám přiblížil správce nemocnice, pan Libor Zetek.

Jste správcem Nemocnice AGEL Valašské Meziříčí, můžete říci, co všechno taková práce obnáší a za co máte zodpovědnost?

Správcem Nemocnice AGEL ve Valašském Meziříčí jsem od roku 2021, kdy jsem přijal tuto pracovní nabídku po odchodu bývalého správce do starobního důchodu. Práce správce nemocnice určitě není stereotypní, jak se může na první pohled zdát.  Dá se říci, že za každým pracovním dnem je něco nového, nazvěme to výzvou, úkolem, který vyžaduje řešení, ať v krátkodobém, či dlouhodobém horizontu. Odpovědnost je samozřejmě za spoustu věcí, pokud pominu náležitosti legislativy, musíme zajistit bezproblémový chod celé budovy, včetně veškerých technických zařízení.  

Jak vlastně vypadá Váš běžný den ?

Běžných dnů v nemocnici moc nenajdete. Ač je to úsměvné, pořád se něco děje, pořád je zapotřebí něco řešit, komunikovat ve všech směrech. Pokud tedy situace dovolí, náš den začíná v 6 hodin poradou s celým týmem údržby. Zde si ujasníme priority, rozdají se úkoly. Následně si vyřídím e-mailovou komunikaci, roztřídím dokumenty, revize a podobně. Během dne bývají jednání, na ty je třeba se připravit, je potřeba využit každou volnou minutu. Samozřejmě během celého dne musím reagovat na telefonické hovory, jelikož právě takový hovor může hlásit havárii, mimořádnou či nenadálou událost, kterou někdo zpozoruje, nebo nějakým způsobem pocítí. Dopoledne se většinou nahromadí požadavky oprav, na které je zapotřebí reagovat, buď objednávkou, servisem, případně zajištěním dovozu potřebného materiálu. Většinou si ani neuvědomíte, jak čas v nemocnici rychle utíká a přichází odpoledne. Zde se vracím k elektronickým záležitostem, podkladům pro nové projekty, vypracování zadání, doplňování skutečných stavu areálu, plánováni servisu. To je jen opravdu ve zkratce, co vše je potřebné řešit a nějakým způsobem vyřizovat.

Jak dlouho se v oblasti správy budov, investic, logistiky a řízení lidí pohybujete?

K této otázce lehce s nadsázkou odpovím, že aktuální pracovní pozice správce nemocnice, doplňuje jako celek mé předchozí profesní zkušenosti v oblasti investic, plánování, řízení lidských zdrojů, kapacit, údržby, ve které se pohybuji více než dvacet let. Co se týká tématu správy budovy samotné, zde je pro mě opravdu novinkou, jak rozmanitá velká nemocnice může být a kolik překvapení je Vám schopna nabídnout. Opravy vyžadují detailní technickou znalost celé budovy. Práce mě baví, je opravdu ve všech směrech zajímavá a mým koníčkem jsou některé  části z oboru profesí, které zde máme.

V čem se práce v oblasti údržby liší právě od vašeho předchozího zaměstnání?

Má předchozí zaměstnání byla orientovány na vývoj, techniku, elektrotechniku, moderní technologie, automatizaci, servis, údržbu. V podstatě se dá říct, že oblast údržby nemocnice potřebuje daleko širší škálu profesí, včetně vyhrazených technických zařízení. Proto zde také fungují za účelem servisu extérní firmy, bez kterých by řádný chod nemocnice nemohl fungovat.

Jak mohou zaměstnanci z oddělení či ambulancí vyřešit svůj požadavek v rámci údržby, máte nějaký systém?

Ano, tohle téma je předmětem častých dotazů, jelikož nemocnice má spoustu nároků, požadavků, které vyplývají ze své podstaty. Na našem intranetu máme systém žádanek na údržbu. Zde žadatel uvede, co je předmětem jeho žádosti, doplní oddělení a podpis. Následně této žádosti dáme interní prioritu, přidělíme dotyčnou osobu a ta se ji následně věnuje. Zde je třeba zmínit, že jsou i požadavky urgentní, okamžité, to jsou většinou hlášeny havárie. Jen okrajově zmíním, že údržba nefunguje jen pro systém žádanek, údržba má své denní povinnosti v rámci vyhrazených technických zařízení, servisu a oprav. Pro zajímavost, měsíčně vyřídí údržba v průměru 340 žádanek a požadavků.

Kolik zaměstnanců má správa nemocnice?

V současné době je to 16 zaměstnanců.

Jaké je spektrum činností zaměstnanců údržby?

Pod středisko správy nemocnice, spadá také vrátnice, telefonní ústředna, referent technického provozu a údržba samotná. Jejich náplň práce je velmi obsáhlá, starají o vše potřebné, jak po technické, provozní, zásobovací činnosti a vozového parku.  

Jakým způsobem je provoz nemocnice zajištěn v případě výpadku elektrické energie?

V případě výpadku elektrické energie máme nemocnici rozdělenou do sekcí okruhů, které mají své záložní systémy dle priorit jednotlivých oddělení, včetně samostatného systému nouzového osvětlení. Obvody VDO (velmi důležité) řídí online systém UPS, pro krátkodobé výpadky. Pokud nastane výpadek elektrické energie, který trvá více jak dvě minuty, dojde k automatickému spuštění záložního zdroje, který následně zásobuje elektrickou energií obvody VDO (velmi důležité) a  DO (důležité).

 

 

 

 

Zpět

Kontakt pro média

Mgr. Radka Miloševská, tisková mluvčí AGEL

Mgr. Radka Miloševská
tisková mluvčí AGEL
press@agel.cz

Kontakt neslouží k objednávání pacientů na vyšetření, očkování a výdeji výsledků vyšetření

Kontakty na veškeré společnosti skupiny AGEL najdete v sekci Společnosti skupiny AGEL

Online formuláře: