Logo

PARTNER VAŠEHO ZDRAVÍJsme součástí skupiny AGEL, největšího soukromého poskytovatele zdravotní péče ve střední Evropě.

Rychlý kontakt

+420 571 758 111

O nemocnici

Vzájemná důvěra mezi zdravotníkem a pacientem je pro nás nezbytná“, říká vrchní sestra chirurgické odbornosti, Karla Melichaříková, která popisuje kroky pacienta od vstupu do nemocnice až na nemocniční lůžko

27.7.2023

Máte jít k operačnímu zákroku nebo máte jiné zdravotní potíže, které vás směřují do Nemocnice AGEL Valašské Meziříčí s chirurgickou diagnózou? Víte, jak takový příjem pacienta vlastně vypadá a co mu předchází? Pokud ne, či jen zevrubně, přinášíme vám možnost nahlédnout do struktury koloběhu příjmu jak plánovaného, tak i akutního. „Není se čeho obávat, erudovaný odborný personál vám vše vysvětlí, provede vyšetřeními a dovede až na hospitalizační lůžko“, říká vrchní sestra chirurgické odbornosti, Karla Melichaříková.

PLÁNOVANÝ PŘÍJEM

Pokud jste pacient, který je naplánován k příjmu a následnému operačnímu zákroku, tak je nutno ve všední dny dorazit na chirurgickou ambulanci mezi 9 – 10 hodinou dopolední. Zde Vás sestra u okénka zapíše do nemocničního informačního systému a následně po vyzvání jdete do ambulance k lékaři, který s vámi zpracuje základní lékařskou dokumentaci. K této nezbytné dokumentaci se přiloží případné předoperační vyšetření, které zajistí personál z anesteziologicko-resuscitačního oddělení. Pacient následně po sepsání této nezbytné administrativy míří s doprovodem z chirurgické ambulance do centrální šatny, kde zanechá svůj civilní oděv. Není nikterak doporučeno a vhodné, aby se osobní pacientovy oděvy braly s sebou na oddělení. Je to z důvodu primárně prevence ztráty při případném stěhování pacienta na jiný pokoj, oddělení, či lůžko intenzivní péče. Poté se pacient po převlečení do pyžama (buď má vlastní, nebo dostane erární) vydává do prostor před chirurgické oddělení, kde sídlí příjmová sestra. Ta s ním sepíše veškerou ošetřovatelskou dokumentaci a dovede jej k sloužícímu personálu na chirurgické či urologické oddělení. Tento personál si pacienta přebírá, uloží na lůžko a vyřídí další nezbytné úkony, jako jsou odběry nebo medikace a změří vitální funkce pacienta.
Za pacientem následně přichází lékař, který s ním domluví termín a čas případné operace. Finálně poté i datum a čas propuštění.

AKUTNÍ PŘÍJEM

Pokud jste pacientem, který přichází na ambulanci s akutnímu zdravotním problémy a lékař vyhodnotí, že budete na základě výsledků provedených vyšetření hospitalizováni, tak se sepíše ambulantní zpráva vašich zdravotních potíží a přes interní příjem, kde se převlečete do pyžama za podmínek obdobných jako u plánovaného příjmu (tzn., civilní oděv musí zůstat v šatně, případně jej předáte někomu z rodinných příslušníků domů) Vámi personál interní ambulance natočí EKG a míříte většinou s odborným doprovodem ambulance přes rentgen srdce a plic na dané chirurgické oddělení. Pokud váš zdravotní stav vyžaduje pozici v leže, či vsedě, personál chirurgické ambulance vám dopomůže se vším od prvního setkání na ambulanci až po následný přesun na lůžko v rámci hospitalizace. Příjmová sestra následně dojde k vám až na pokoj, kde s vámi vypíše nezbytnou ošetřovatelskou dokumentaci, jako u plánovaného příjmu.

Pokud jste pacient či pacientka, která přichází v době pohotovostní služby, veškerou dokumentaci si následně řeší již příjmové oddělení samostatně, tedy jak chirurgické, tak i urologické.

Vzájemná důvěra je pro nás nezbytná, odborný personál je připraven Vám naslouchat a vysvětlit vaše dotazy nebo reagovat na váš zdravotní stav a podat léky tak, aby byl pobyt na našem chirurgickém a urologickém oddělení co nejvíce uspokojivý a bezproblémový, uzavírá vrchní sestra chirurgie, Karla Melichaříková.

 

 

 

 

Zpět

Kontakt pro média

Mgr. Radka Miloševská, tisková mluvčí AGEL

Mgr. Radka Miloševská
tisková mluvčí AGEL
press@agel.cz

Kontakt neslouží k objednávání pacientů na vyšetření, očkování a výdeji výsledků vyšetření

Kontakty na veškeré společnosti skupiny AGEL najdete v sekci Společnosti skupiny AGEL

Online formuláře: